Často kladené otázky

Pokiaľ tu nenájdete odpoveď na svoju otázku, prosím kontaktujte nás.

Čiarový kód je grafika slúžiaci k reprezentácii malého množstva informácií, ktoré možno ľahko čítať pomocou čítačky čiarových kódov alebo mobilného telefónu. Existujú rôzne tvary a formáty čiarových kódov. Najznámejší je pravdepodobne formát, ktorý je vidieť na maloobchodných produktoch a používa sa na čítanie cien a informácií o produkte pri platení. V tomto prípade je čiarový kód 12 alebo 13-miestne číslo zakódované do grafickej podoby. 
Systém, skenovatelných čiarových kódov vytvorený v 70-tych rokoch inžinierom Georgom Laurerom, je univerzálny systém pre sledovanie položiek a cien v inventarizačných systémoch po celom svete. Tento systém, ktorý teraz používajú všetci väčší predajcovia po celom svete, funguje na základe predpokladu, že každý čiarový kód je pridelený len jednému produktu. Systém tak zaručuje, že sa rovnaký čiarový kód niekde vo svete neobjaví na dvoch rôznych produktoch. Systém čiarových kódov obsahuje oba bežné formáty UPC-A a ich nadradený formát EAN-13. 
Sme schopní vám poskytnúť širokú škálu maloobchodných čiarových kódov (UPC-A & EAN-13) a neobchodných čiarových kódov (vrátane QR kódov, Code 128/39 a čiarových kódov ITF-14). Našou hlavnou ponukou však sú maloobchodné čiarové kódy EAN-13. Sú to čiarové kódy, ktoré sa vo svete najviac používajú na všetkých typoch maloobchodných produktov (s výnimkou kníh a časopisov). V USA sú bežnejšie kódy UPC-A ako kódy EAN-13. Čísla našich čiarových kódov pochádzajú z rovnakého pôvodného systému čísel ako kódy používané organizácií GS1. Naše čísla však nespadajú pod priamu kontrolu GS1 a sme teda schopní ich predávať za jednorazovú predajnú cenu.
Krátka odpoveď je „zvyčajne áno“. Prevažná väčšina maloobchodníkov dáva prednosť tomu, aby výrobky ktoré predávajú mali čiarové kódy a mnohí obchodníci to vyžadujú. To znamená, že čiarové kódy vám otvárajú dvere do viacerých obchodov a rozširujú dostupnosť vášho produktu. Ak predávate svoje výrobky iba vo vlastnom obchode a nemáte žiadne úmysly predávať ich inde, čiarové kódy používať nemusíte. Alebo svoje produkty môžete označiť vlastnými čiarovými kódmi, ktoré môžu byť lacnejšie ako nákup čiarových kódov pre maloobchod. Čiarové kódy používané pre vlastnú vnútornú potrebu nemusí byť kompatibilné so globálnym systémom čiarových kódov.
Čiarové kódy UPC-A a EAN-13 sa používajú v maloobchodných predajniach po celom svete, avšak 12-tich miestne kódy UPC-A sú bežnejšie v USA. Čiarové kódy vo formáte EAN-13 sú bežnejšie vo všetkých ostatných krajinách sveta. Grafická podoba oboch týchto formátov je veľmi podobná – číslo čiarového kódu UPC-A môže byť pridaním „0“ na prvé miesto čísla čiarového kódu zakódované vo formáte EAN-13. V tomto prípade je grafika oboch formátov úplne rovnaká. Čítačky čiarových kódov bežne skenujú oba typy kódov, avšak ak je váš produkt určený len alebo predovšetkým pre trh v USA, odporúčame použiť čiarový kód UPC-A. Ak sa váš produkt predáva v iných krajinách, vyberte formát EAN-13.

Pre viac informácií sa prosím pozrite sa na našu stránku Rozdiel medzi UPC-A and EAN-13

Najlepšie praxou je mať unikátny čiarový kód pre každý výrobok alebo variantu výrobku. Je to preto, že obchody používajú čiarové kódy pre dva primárne účely: 1) Pre získanie ceny výrobku pri skenovaní na pokladni. 2) Pre sledovanie stavu zásob a ich včasné doplňovanie.
Ak predajcovia používajú čiarové kódy iba pre prvý účel, môže vám stačiť jeden čiarový kódom pre rôzne varianty produktu (napr. Rôzne farby rovnakého výrobku). Ak však predajca používa čiarové kódy tiež pre druhý účel, každá variantu výrobku bude vyžadovať svoj vlastný čiarový kód.
Všeobecne platí, že obchodníci dávajú prednosť produktom, s ktorými sa im jednoduchšie pracuje. Niektorí z nich sa môžu rozhodnúť nepredávať výrobky, pri ktorých je nutné manuálne počítať a zapisovať koľko kusov ktoré veľkosti zostáva a ktoré je potrebné doobjednať. Preto odporúčame, aby ste pre každý variant svojho produktu mali iný čiarový kód.
Jediný typ tovaru, ktorý nepoužíva čiarové kódy EAN-13knihy a časopisy. Na všetkých ostatných produktoch sa používajú kódy EAN-13 alebo UPC-A.
Naše čiarové kódy sú prijímané takmer vo všetkých obchodoch po celom svete, existuje však niekoľko výnimiek. Jediné obchody, ktoré podľa nám dostupných informácií neakceptujú čísla našich čiarových kódov, sú Super Cheap Retail Group a centrálnou pobočky reťazca Woolworths v Austrálii; Wal, Sam ‚s Club, Krögers, Fred Mayers, Macys & JC Penney‘ s „v USA; a pobočky“ Super Retail Group and Foodstuffs „v Aucklande a Wellingtone (iba na potravinárskych výrobkoch). Za dobu svojej existencie sme predali stovky tisíc čiarových kódov a okrem spomínaných obchodov sme sa inde nestretli s problémami.
V prípade potreby vám môžeme zabezpečiť nezávisle akreditovanú overovací správu, ktorá potvrdí, že naše čiarové kódy sú prijímané väčším množstvom obchodov než kódy poskytované akýmkoľvek iným predajcom.
Viac informácií o tom, ktoré obchody neprijímajú naše čiarové kódy a ktoré vyžadujú overovací správy, nájdete na stránke Prijatie čiarových kódov.
Nie, nezaručujeme to a ani žiadna ďalšia spoločnosť predávajúci čiarové kódy vám toto nemôže zaručiť. Maloobchodníci si môžu na čiarové kódy klásť akékoľvek požiadavky a čas od času je tiež meniť. Predávame však tisíce čiarových kódov po celom svete a sme presvedčení, že predajcovia, okrem tých spomenutých v predchádzajúcom dotaze, naše čísla čiarových kódov prijmú bez problémov. Ak si nie ste istí, neváhajte si vopred overiť situáciu priamo u konkrétneho obchodníka.
Ak zakúpite 1 číslo čiarového kódu, nebudete mať k dispozícii predponu spoločnosti (toto neposkytuje žiadny predajca). Ak však od nás plánujete zakúpiť 10, 100, 1000 alebo 10.000 čiarových kódov, môžeme vám dodať unikátny predčíslie firmy. Dĺžka predčíslia spoločnosti závisí od počtu variácií potrebných na vytvorenie celkom 13 číslic. To znamená že ak si objednáte 10 čiarových kódov, vaše firemné predčíslie bude o 1 číslicu dlhšia, než keď si ich objednáte 100.
Maloobchodný čiarový kód je v podstate len jedinečné číslo zakódované do grafickej podoby. Ako taký neobsahuje žiadne informácie o spoločnosti alebo produktu. Než je tovar s čiarovým kódom uvedený do predaja, informácie o produkte sú zapísané do obchodného systému a prepojené s čiarovým kódom. Keď je potom čiarový kód skenovaný, počítač automaticky načíta informácie o príslušnom produkte.
Áno, fungujú. Naše kódy EAN-13 a kódy UPC-A (používané prevažne v USA a v Kanade) sú globálne unikátne.

Ponúkame finančne dostupné čiarové kódy za jednorazovú cenu bez ďalších poplatkov. Výhody nákupu u nás sú okrem iného:

1. Lacné čiarové kódy – balíček čiarových kódov stojí 25,99€ a ponúkame veľké množstevné zľavy

2. Žiadne následné poplatky – čiarové kódy predávame za jednorazovú cenu, takže platíte iba raz

3. Poskytujeme grafiku čiarových kódov – pre vaše pohodlie posielame grafiku vo vysokom rozlíšení (600 dpi) a v 5-tich rôznych formátoch (JPG, PNG, PDF, SVG)

4. Nevyžadujeme povinné členstvo – zbavíte sa tak vypĺňanie časovo náročných formulárov a finančne náročných poplatkov

5. Rýchly servis – maloobchodné čiarové kódy obdržíte okamžite po zaplatení. Pri manuálnom spracovaní dodávky spravidla do 24 hodín.

6. Akreditované overovací správy – môžeme vám poskytovať nezávisle akreditované overovací správy, ktoré ukazujú, že naše čiarové kódy sú prijímané viac obchody ako kódy od akéhokoľvek iného predajcu.

Viac informácií je na stránke prečo kupovať práve u nás

Áno, garantujeme, že čísla našich čiarových kódov sú skôr nepoužitá. Čísla sú jedinečná a pochádzajú z databázy Uniform Code Council (teraz GS1 US). Poskytujeme tiež záručné certifikáty, ktoré môžete použiť ako dôkaz, že ste vlastníkom daného čísla čiarového kódu. Naša spoločnosť má od nášho dodávateľa písomnou garanciu výhradného práva ďalej predávať čísla poskytnutých čiarových kódov. Naši dodávateľskú firmu odporúča tiež George Laurer, vynálezca systému čiarového kódu UPC. Okrem toho kontrolujeme každé číslo proti neoprávnenému užívaniu na internete tak, aby ste si v čase predaja mohli byť istí, že váš kód je naozaj unikátny. 
 Nie nemajú. Akonáhle si čiarový kód od nás zakúpite, patrí vám a môžete s ním nakladať ako uznáte za vhodné. Naše čiarové kódy nevyžadujú žiadne ďalšie ročné poplatky, pretože tieto čísla nie sú spravované spoločnosťou GS1. 
 Organizácia GS1 bola v 90. rokoch založená vo väčšine častí sveta. Táto organizácia predáva svojim členom licencie na svoje 13-tich miestne čísla čiarových kódov (a ako bolo už skôr povedané, účtuje im vstupné a členské poplatky). V USA však popri GS1 existovala ďalšia samostatná organizácia – Uniform Code Council (UCC) – ktorá poskytovala 12-tich miestne čísla čiarových kódov za jednorazové ceny, bez akýchkoľvek licenčných poplatkov. UCC efektívne konkurovala GS1 a ich 12-tich miestne čísla bola v podstate podmnožinou 13-miestneho systému.

Na konci deväťdesiatych rokov došlo k zlúčeniu UCC s GS1 a vznikla tak organizácie GS1-USA. V rámci tejto zmeny sa GS1 rozhodla začať účtovať ročné licenčné poplatky všetkým svojim klientom, vrátane tých, ktorí si predtým zakúpili čiarové kódy za jednorazový poplatok. Samozrejme, že mnohí z nich s novým nastavením neboli spokojní a táto skupina podala proti GS1 žalobu, ktorú vyhrala. Výsledkom bolo finančné vyrovnanie zo strany GS1 vo výške miliónov dolárov. Ďalším dôsledkom tohto súdneho sporu bolo rozhodnutie, že pôvodné čísla vydané UCC v deväťdesiatych rokoch sú teraz mimo spravovanie GS1 a nie je nutné vyžadovať od ich držiteľov licenčné poplatky. Tieto čísla sú teraz voľne k predaju napr. v našej spoločnosti International Barcodes Network. Všetky tieto čísla sú súčasťou systému GS1 a zároveň sú to originálne čísla, ktorá nebola v minulosti použitá na maloobchodnom produktu. 

Oficiálna veľkosť čiarového kódu EAN-13 je 37,3 x 25,9mm. Tieto rozmery môžu byť oficiálne redukované na 80% veľkosti (približne 20x30mm) alebo zväčšené až na 200%. Či môžete použiť menšiu alebo väčšiu veľkosť, než je oficiálne doporučené, záleží na konkrétnom predajcovi. Ak však budete potrebovať overovací správu, mali by ste sa riadiť normami rozmerov, pretože čiarový kód inak overením neprejde.
Vždy je tiež vhodné vykonať test grafiky vášho čiarového kódu ako ho odošlete do obchodov. Prosím pozrite sa tiež na stránku Dimenzie čiarových kódov, kde nájdete officiálne normy. 
Nebude, pretože žiadna oficiálna národná alebo medzinárodná databáza čiarových kódov neexistuje. Registrácia čiarových kódov nie je vyžadovaná. Predajcovia čiarových kódov a GS1 nesú zodpovednosť za zabezpečenie toho, aby každé číslo čiarového kódu bolo predaných len jednému spotrebiteľovi. Používatelia čiarových kódov sú potom zodpovední za to, aby bol každý čiarový kód pridelený len jednému produktu. Naša spoločnosť ponúka voliteľnú službu registrácia čiarových kódov, ktorá so sebou prináša rôzne výhody. Viac informácií o registrácii je tu
Áno, čiarový kód je možné vytlačiť v inej ako čiernej farbe na bielom pozadí. Skenovatelnost čiarového kódu závisí od dostatočného kontrastu použitých farieb. Napríklad svetlo žltý čiarový kód na bielom pozadí nebude fungovať, zatiaľ čo tmavomodrá na bielom pozadí by mala ísť skenovať bez problémov. Pred zapracovaním čiarových kódov na obal produktu alebo ich vytlačením na štítky je dobré vykonať skúšobné skenovanie. 
Na knihách sa používajú čiarové kódy ISBN (International Standard Book Numbers). Pre získanie čiarového kódu ISBN je najprv nutné získať ISBN číslo. Bližšie informácie sú k dispozícii tu.  
Na časopisoch sa používajú čiarové kódy ISSN (International Standard Serial Number). K získaniu čiarového kódu ISSN, je nutné najprv požiadať o vydanie 8 miestného ISSN čísla od miestnej ISSN organizácie. Toto číslo sa potom zakóduje do 13-miestneho čiarového kódu alebo do inej varianty vrátane formátu 13 + 2 používaného pre jednotlivé vydania a pod. Pre informácie a nákup ISSN čísel alebo čiarových kódov nájdete na našej stránke čiarové kódy pre časopisy.
– GLN sú celosvetovo jedinečná čísla, ktoré sú používané niektorými obchodníkmi ako identifikátor polohy dodávateľovho sídla (odkiaľ výrobky pochádzajú). Tieto čísla možno zakúpiť tu
– Naše čiarové kódy začínajú číslicami ’07‘. Tento kód neoznačuje pôvod výrobkov, ale ukazuje, že samotné čiarové kódy pochádzajú z USA. Výrobky z akejkoľvek krajiny môžu používať čiarové kódy z USA a naopak. POZOR: tzv. „Kód krajiny“ nehovorí nič o krajine pôvodu výrobku – iba udáva krajinu pôvodu čísla čiarového kódu.

Ak máte ďalšie otázky obráťte sa prosím na nás.